Replikas’tan Yeni Klip ‘’Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum’’




Replikas ‘’Biz Burada Yok İken’’ albümünde eski Moğollar’a selam çaktığı “Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum” adlı parçayı  kliplendirdi..

Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum parçası için hazırlanan video, herhangi bir performansa veya grup üyelerine yer vermeden, alışılmışın dışında film tadında bir klip olarak karşımıza çıkıyor…


Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum / Moğollar, 1968
1968 Altın Mikrofon’undan bir başka şarkı. Bu kez sahneye ve plağa taşıyan Moğollar. 1970’te bu türe Anadolu-pop adını verecek grubun türkülerle ilk buluşması, bu tarzda yaptıkları ilk plak. Bir yandan “aranjman”lar seslendiren, diğer yandan değişik saykodelik denemeler yapan ekip, bu türküyle o yıl üçüncü oldu ve sonrasında rotayı Anadolu’ya kırdı. Aziz Azmet, Cahit Berkay, Engin Yörükoğlu ve Murat Ses’ten oluşan ekibe Taner Öngür’ün katılmasıyla, sadece türkü düzenlemeleri değil, “türkü tarzında besteler” de Moğollar repertuarına girdi. Grup, bu türe Anadolu-pop adını koyarken, bir yandan onun manifestosunu da yazmış oldu. Zaman zaman çalışmalarına ara veren, değişik dönemlerde değişik kadrolarla karşımıza çıkan Moğollar, 1993’te yeniden bir araya geldi, o günden bugüne sahnedeler. Replikas, “Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum”da eski Moğollar’a selam çakıyor. / Murat Meriç


Kaleden Kaleye Şahin Uçurdum

Kaleden kaleye şahin uçurdum
Ah ile vah ile günüm geçirdim
Yare şeker verdim şerbet içirdim
Öyl’ olur böyl’ olur
Türkmen güzeli
Edası hoş olur türkmen güzeli
Kaleden kaleye taş ben olaydım
Elâ göz üstüne kaş ben olaydım
Yalnız kalana eş ben olaydım
Öyl’ olur böyl’ olur
Türkmen güzeli
Edası hoş olur türkmen güzeli


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ada müzik 25. yılını kutluyor

BAKİ DUYARLAR - JAZZ ARK

BİLGE GÜNAYDIN - DAYDREAMS